Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Dof "размытие" объектов заднего плана
ARCONCLUB (архив) > Софт > Cinema4D
Verba
Здравствуйте.
Подскажите как правильно работать с DOF.Ковырял штатную сцену с dof но так и непонял за счет чего происходит размытие "задних" объектов.
Прилагаю простенькую сцену, может покажите на примере этой сцены.
зы.Интересует работа DOF как в вирее так и в AR
JurassicStudio
RTFM

Цитата
MBlur on - turns on motion blur.
DOF on - turns on depth of field sampling.
Subdivision - determines the number of samples (rays) for calculating depth of field.
Bokeh effects - defines the shape of the camera aperture. When this option is off, perfectly circular aperture is simulated. When on, a polygonal aperture is simulated.
Blades number - Number of blades.
Blades rotation - defines the rotation of the blades.
Center bias - defines a bias shape for the bokeh effects. Positive values make the outer edge of the bokeh effects brighter; negative values make the center of the effect brighter.
Bokeh anisotropy - allows stretching of the bokeh effect horizontally or vertically to simulate anamorphic lenses.


Парочка уроков не помешает
Обсуждения на 3dcenter
Обсуждения на cinema4d по русски

P/S К тому же DOF можно сэмулировать кучей доп. прог и фотошопом тоже.
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Русская версия IP.Board © 2001-2024 IPS, Inc.